logotyp ursa creates

Wpis na bloga alpino24.pl 5 TYPOWYCH PROBLEMÓW ZIMĄ

Oto wpis na bloga dla strony alpino24.pl. Można go zobaczyć TUTAJ!

EN: Here is a blog post for the alpino24.pl website. You can see it HERE!

“Zima to piękna pora roku. Białe płatki śniegu spadające na szary świat, mróz tworzący piękne wzory na szybach, szron osiadający na wszystkim. Wszędzie biało i przez to wydaje się czysto. Niestety to też pora, która przynosi kierowcom wiele problemów. Jest wymagająca zarówno dla silnika, układów, jak i z zewnątrz dla wycieraczek, szyb czy też kół. Jakie są typowe problemy i przede wszystkim jak je rozwiązać? Niektóre z nich przedstawimy poniżej.
Zdarzyło Wam się mieć problem z odpaleniem silnika? Im na zewnątrz niższe temperatury, tym gęstszy staje się olej. Rosną opory, które stwarza silnik, gdy rozrusznik próbuje go uruchomić. Wtedy też wzrasta zużycie prądu. Jednocześnie zimno ma wpływ na pojemność akumulatora. Wszystko to oddziałuje na silnik, przez co bywają problemy z jego uruchomieniem. Wystarczy zatem zmienić jedną rzeczy, aby móc ruszyć. Doraźnym sposobem na zaleczenie takiego problemu, jest wymiana akumulatora.

Kolejnym typowym problemem w zimie jest ograniczenie widoczności przez zaparowane szyby. Powodów występowania tego zjawiska może być kilka. Do wnętrza może dostawać się woda. Przyczyną mogą być brudne szyby lub zatkany wlot powietrza. Konieczna może też być wymiana filtra kabinowego lub naprawa układu wentylacji. Ponadto preparaty antyroszeniowe na występowanie pary na szybach działają tylko na niewielkie nasilenie tego zjawiska, dlatego powinny być używane tylko w przypadku, gdy wentylacja w aucie jest słaba. Umycie szyb, usunięcie liści z podszybia oraz wymiana filtra kabinowego, powinny rozwiązać problem pary na szybach.

Trzecim typowym problemem występującym w zimie, mającym wpływ na ograniczoną widoczność jest oblodzenie szyby. Spadający śnieg lub deszcz rozpuszcza się, a następnie zamarza, tworząc taflę trudnego do usunięcia lodu. Uniknąć porannego skrobania przed wyjazdem do pracy można przez wyrównanie powietrza w samochodzie z tym znajdującym się poza nim. Należy po zaparkowaniu wieczorem samochodu, otworzyć drzwi na 1 do 2 minut i pozwolić na wychłodzenie wnętrza. Najlepszym rozwiązaniem jest postawienie auta pod jakimkolwiek zadaszeniem, a gdy nie jest to możliwe to przynajmniej uposażyć się w matę antyszronową.

Zastanawiasz się czy grzać silnik na postoju czy od razu jechać? Odpowiadamy: Jeśli szyby są przejrzyste – JECHAĆ! Ruszając od razu oszczędzamy paliwo i zmniejszamy zużycie silnika. Nie ma sensu stać i czekać na rozgrzanie, gdyż na wolnych obrotach silnik produkuje niewiele ciepła. W miejskich warunkach temperatura oleju rośnie powoli, dlatego do 15 minut unikaj jazdy na skrajnie niskich albo wysokich obrotach.

Masz „flaka”? To normalne! Im niższa temperatura, tym mniejsze ciśnienie gazu w oponach. Kontroluj ciśnienie powietrza w kołach. Możesz przed przyjściem mrozów napompować je 0,1 -0,2 bara powyżej zalecanego minimum.

Problemów z autem zimą jest jeszcze więcej. Jakie mieliście zdarzenia zimą? Jak je rozwiązaliście? Macie jakieś inne sposoby na rozwiązanie tych, które przedstawiliśmy? Piszcie w komentarzach.”

EN: “Winter is a beautiful season. White snowflakes falling on the gray world, frost forming beautiful patterns on the windows, hoarfrost settling on everything. Everywhere is white, and therefore it seems clean. Unfortunately, it’s also a time that brings many problems for drivers. It’s demanding for both the engine, systems, and externally for wipers, windows, or wheels. What are the typical problems and, above all, how to solve them? Some of them will be presented below.

Have you ever had trouble starting the engine? The lower the temperatures outside, the denser the oil becomes. The resistances that the engine creates when the starter tries to start it increase. At the same time, cold affects the capacity of the battery. All this affects the engine, causing problems with starting it. So, just changing one thing can get you going. An immediate solution to remedy such a problem is to replace the battery.

Another typical problem in winter is reduced visibility due to fogged windows. There may be several reasons for this phenomenon. Water may be getting inside. The cause may be dirty windows or a clogged air inlet. It may also be necessary to replace the cabin filter or repair the ventilation system. In addition, anti-fogging products for condensation on windows only work to a small extent, so they should only be used if the car’s ventilation is poor. Cleaning the windows, removing leaves from the windshield, and replacing the cabin filter should solve the problem of condensation on the windows.

The third typical problem in winter, affecting limited visibility, is ice formation on the windshield. Falling snow or rain melts and then freezes, creating a layer of ice that is difficult to remove. To avoid morning scraping before going to work, you can equalize the air in the car with that outside it. After parking the car in the evening, open the doors for 1 to 2 minutes and allow the interior to cool down. The best solution is to park the car under any shelter, and if that’s not possible, at least equip yourself with an anti-frost mat.

Wondering whether to warm up the engine while stationary or to drive right away? We answer: If the windows are clear – DRIVE! Starting right away saves fuel and reduces engine wear. There’s no point in standing and waiting for it to warm up because at idle, the engine produces little heat. In urban conditions, the oil temperature rises slowly, so for the first 15 minutes, avoid driving at extremely low or high RPMs.

Feeling a “sag” in the car? That’s normal! The lower the temperature, the lower the gas pressure in the tires. Check the air pressure in the tires. Before the frost comes, you can inflate them 0.1 – 0.2 bar above the recommended minimum.

There are even more car problems in winter. What winter incidents have you experienced? How did you solve them? Do you have any other ways to solve the ones we’ve presented? Write in the comments.”

Przedstawiam także zdjęcia, które wykonałam i umieściłam na potrzeby artykułu.
Chcesz zobaczyć inne artykuły? Zapraszam do kategorii COPYWRITING!

EN: I am also presenting photos that I took and included for the purpose of the article.
Do you want to see other articles? Feel free to visit the COPYWRITING category!

Szukaj

Social media